Ortopédus - traumatológus szakorvos - Szombathely

Csípőprotézis beültetés

Csípőprotézis beültetésAmennyiben a csípőízület olyan súlyos mértékben elkopott, hogy a beteg fájdalmai más módszerrel már nem uralhatóak, csípőprotézis beültetés jelentheti a végleges megoldást.
Amennyiben a csípőízület olyan súlyos mértékben elkopott, hogy a beteg fájdalmai más módszerrel már nem uralhatóak, csípőprotézis beültetés jelentheti a végleges megoldást. A tönkrement csípőízület eltávolítása után a medence- és a combcsontba ültetett csípőprotézissel a beteg fájdalom nélkül, a csípőízület mozgástartományának megtartásával ismételten járóképessé válik. A csípő protézisek fő alkotórészei: a vápa, a vápabetét, a szár és a fej . Ezek különféle anyagokból készülhetnek, és a csontban ragasztóval (ún. csontcementtel) vagy cement nélküli (“press fit”) technikával rögzíthetők.

Az altatásban vagy gerincérzéstelenítésben végzett hagyományos csípőprotézis beültetés után a sebgyógyulási idő 10-14 nap.

Az átvágott izomzat összegyógyulása és az új ízületi tok kialakulása 6-12 hétig tart.

A csípőízület megközelítésétől függően ezen 1,5-3 hónapos időszakban az új ízület átmenetileg instabil, mely miatt bizonyos csípőmozgások végzése kerülendő. Az izomköpeny regenerálódásáig a csípőízületi funkciók részben korlátozottak, mely miatt átmeneti mozgáskorlátozottsága és sántítása van a betegnek.

Tudnivalók:

Tudnivalók a tervezett műtét előtti teendőkről

Tudnivalók a kórházi bentfekvésről

Tudnivalók a műtét utáni hazabocsátásról

Cryoland Egészségközpont

Elixír Patika

KörmendMátyás király út 6.

Minden páros hét csütörtök: 17:00 – 20:00