A műtét sajnos mindenképpen néhány kellemetlen dologgal együtt jár. Fájdalomra a műtétet követően mindig számítani kell, hiszen élő szöveteken végzett beavatkozás, majd a szövetek összevarrása történik meg. A fájdalomcsillapító igény még ugyanazon műtéttípus után is igen eltérő az egyes betegeknél; fontos, hogy még a kórházi bent tartózkodás során jelezze, mekkora mértékű fájdalmat tapasztal, hogy a megfelelő erősségű gyógyszerrel elláthassák.

Sebére kötés kerül, mely nem vízálló, így a kötés szárazon és tisztán tartásáról gondoskodnia kell. Az esetleg elázó, vagy véressé váló kötést mielőbb ki kell cserélni.

A seb környéke gyakran beduzzad, esetleg be is vérzik. Ez mindenképpen csak átmeneti tünet, de amíg fennáll, feszítő fájdalmat okozhat. Ez jól csillapítható jegeléssel: 2-3 óránként 15-20 percre a sebre és környékére törölközőbe vagy konyharuhába csavart jégzselé.

Az operált végtag terhelhetőségét nagyban befolyásolja, hogy milyen műtét történt. Betegünk a zárójelentésben talál információt a terhelhetőségről.

Varratszedés után általában a heget már érheti kevés víz (tusolás engedélyezett), de további 7-10 napig áztató víz (fürdés, medence) nem javasolt.

A legtöbb műtét után előírás a mélyvénás vérrögképződés (thrombosis) megelőzésére ún. antikoaguláns injekciós kezelés. Az injekció alkalmas arra, hogy a beteg saját magának beadhassa, ezt a kórházi tartózkodás során megtanítják, és az otthonra szükséges mennyiséget felírják. Emellett feltétlen javasolt a rugalmas pólya (fásli) vagy kompressziós harisnya használata is.

Ha otthonában lázat, a seb körül hirtelen forróságot, bőrpírt, lüktető fájdalmat tapasztal, azonnal keresse fel az operáló intézményt. A tünetek gyulladásra utalhatnak, melynek azonnal megkezdett kezelése a gyors gyógyulás esélyét nagyban növeli. Az elfertőződött seb gyógyítása hosszadalmas, esetleg további műtétet is igényelhet, ezért kell mielőbb jelentkeznie a fenti tünetek észlelése esetén.