Boka

Bokaszalag sérülések

Bokaszalag sérülésekAz egyik leggyakoribb sportsérülés, de banális, rossz lépés során is előfordulhat a boka „aláfordulásos” rándulása. Ez a szalagok húzódásával, megnyúlásával, de súlyosabb esetben akár a bokaszalagok szakadásával járhat. Kezeletlen esetben a bokaízület instabilitása állandó fájdalmat, bizonytalanság érzést okoz, végül a sportolás lehetetlenné válását eredményezi.

A gondos vizsgálat mellett szükség van röntgen felvételre, esetleg ultrahang, illetve MRI vizsgálat végzésére.

Konzervatív kezelés:

Kevésbé súlyos esetben végtagkímélet, gyulladáscsökkentés, fizioterápia megszűnteti a panaszokat.

Műtét:

Műtétre elhúzódó instabilitásos panaszok miatt kerül sor. Bokaízület artroszkópia és szalagrekonstrukció után az ízületet gipszben rögzítjük.

Rehabilitáció:

2-3 napos kórházi bennfekvés után a beteget járógipszben kezeljük. 4 hét múlva a gipszet eltávolítjuk, majd a kezelést rendszeres gyógytornával folytatjuk

Bokaízületi porckopás, becsípődés

Bokaízületi porckopás, becsípődésA beteg egyes mozdulatokat kísérő éles bokafájdalmat, elhúzódó duzzanatot panaszol. A vizsgálatok során (Röntgen felvételek, MRI vizsgálat) az ízületi porcok kopását, felrakódásokat, lágyrészek becsípődést okozó túlburjánzását észleljük.

Konzervatív kezelés:

• gyulladáscsökkentő kezelés, fizioterápia, gyógytorna
  • Porckopás esetén jó hatású lehet ízületbe adott hialuronsav injekciós kúra.

Műtét:

Amennyiben a gyulladáscsökkentő kezelés, fizioterápia, gyógytorna nem hozza meg a kívánt eredményt, műtétre van szükség. A bokaízületi artroszkópia (klikkre artroszkópiára ugrik) során a becsípődést okozó részeket lesimítjuk, a porcsérüléseket ellátjuk.

Rehabilitáció:

2-3 napos kórházi ellátás után a beteg otthonába lábadozik. Átmeneti, kb. 10 napos pihentetést követően intenzív gyógytorna indul.

Bokát áthidaló inak betegsége

Bokát áthidaló inak betegségeCsakúgy, mint a csukló körüli inak, ínhüvelyek gyulladása, nagy igénybevétel esetén a boka körüli inak, ínhüvelyek megerőltetése is elhúzódó, makacs panaszokat okoznak.

Gyulladáscsökkentő kezelés, végtagkímélet mellett, ha szükséges, bokarögzítő átmeneti viselésére is szükség lehet.