Térdprotézis beültetés

Térdprotézis beültetésA térdprotézis beültetés leggyakrabban a térd időskori kopásos megbetegedése esetén válik szükségessé. A műtét során a térd elhasználódott ízületi felszínét helyettesítjük egy művi implantátummal, protézissel, mely helyettesíti az ízületi felszínt, lehetővé téve a tér mindhárom síkjában történő természetes mozgást. Térdprotézis beültetésre általában térdkopás miatt kerül sor, de több egyéb betegség is szükségessé válhat a műtét.

A térdprotézis műtéttel a beteg kopásos fájdalmai megszűnnek, térde terhelhető és mozgatható lesz, másképpen az “új ízület” funkciója az egészséges fiatal ízületnek megfelelő lehet. Az alacsony kockázat- és szövődményrátával végzett térdprotézis műtét sikerműtét a mozgásszervi sebészetben, mely sok egészségben eltöltött életévet ad a betegeknek a műtétet követően.
A térdprotézis beültetés az ízületi tok megnyitásával lehetséges, az ízületből eltávolításra kerül minden kopott és gyulladt szövet, az implantátum egészséges csontfelszínre ültethető rá. Az új ízület jó funkciójához lényeges, hogy a térdízület tengelye megfelelő legyen, a megtartott szalagok funkcióképesek legyenek és az implantátum mérete a beteg térdével megegyező legyen.

A műtét előtti tervezés során a térdízületről kétirányú terhelés alatti röntgen-felvétel és AP irányú hosszú térdfelvétel szükséges. Ezen képek segítségével lehetséges a beteg méretének megfelelő implantátum kiválasztása és a megfelelő vágási síkok meghatározása. A térdprotézis műtétnél a tengelyek pontos meghatározása lényeges a hosszútávú jó funkció eléréséhez. A komponenseket cement segítségével rögzítjük a csontfelszínhez.

Tudnivalók:

Tudnivalók a tervezett műtét előtti teendőkről

Tudnivalók a kórházi bentfekvésről

Tudnivalók a műtét utáni hazabocsátásról